W dzisiejszym internecie nieodłącznym elementem każdego formularza jest mechanizm CAPTCHA, który mniej lub bardziej skutecznie chroni nas przed zalewem spamu. Rozwiązanie to posiada kilka różnych wariantów, od wpisania ciągu znaków począwszy, przez działania matematyczne, na przeciąganiu obrazka we wskazane miejsce kończąc. Niestety każde z tych rozwiązań niesie ze sobą szereg problemów, gdzie wygoda użytkowników jest na pierwszym miejscu.

Naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, wyszedł Google, przygotowując No CAPTCHA reCAPTCHA. Jest to nowy sposób weryfikowania osób odwiedzających nasz serwis.


Dzięki nowemu mechanizmowi CAPTCHA nie będziemy musieli już przepisywać niewyraźnych ciągów znaków, które przeszkodą były głównie dla człowieka. No CAPTCHA będzie analizować szereg parametrów, takich jak adres IP, ciasteczka zebrane podczas przeglądania internetu, czy ruch kursora myszy. Wszystkie te informacje pozwolą na określenie, czy odwiedzający jest człowiekiem, czy robotem. Jeśli z jakiegoś powodu odwiedzająca osoba wyda się podejrzana, pojawi się drugi etap weryfikacji w postaci tradycyjnego elementu CAPTCHA.

W przypadku urządzeń mobilnych pojawi się nieco inny rodzaj weryfikacji. Zamiast przepisywać kod z obrazka, będziemy musieli wskazać obrazki podobne do wyświetlonego wzorca.

Więcej informacji na temat NoCAPTCHA znajdziecie pod adresem www.google.com/recaptcha.

źródło: http://googleonlinesecurity.blogspot.com/2014/12/are-you-robot-introducing-no-captcha.html